Baxel asoleya nes plataformes musicales l’EP ‘Dayuri’

El dúu formáu polos componentes de Corquiéu Paul Balmori y Rigu Suárez torna con dos temes qu'amesten reellaboración y composición propia

Vuelven Baxel. Tres d’estrenase en 2021 col discu El cantar del simpatías y llanzar en 2023 el cenciellu Trebandi, el dúu formáu polos fundadores de Corquiéu Paul Balmori (bouzuki y voz) y Rigu Suárez (flautes), torna col EP Dayuri. El llanzamientu pue sentise nes plataformes musicales y ta formáu por dos temes nuevos, ‘La Lloquerada’ y ‘Sentadín en el muelle’, que continúen la filosofía del grupu de recuperar la tradición oral asturiana, reellaborándola y amestándo-y pieces de composición propia.

«‘La Lloquerada’ ye un tema tradicional recuperáu en Xuncu (Ribeseya) por nós gracies a la informante Estela Rosete«, desplica Rigu Suárez sobre la pista qu’abre l’EP. «Ye un cantar de viudos y viudes, que ye dalgo que nun sé si ye mui común n’Asturies, pero yo polo menos nunca lo sintiera. Y les cuartetes que cantamos son tal cual les recoyimos», afonda’l flautista sobre esti cantar qu’inclúi tamién «cachos del ‘Llixeru del gaiterín de L’Habana’» y dos melodíes compuestes por Suárez: «la qu’abre’l tema y la penúltima». Na parte del ‘Llixeru del gaiterín de L’Habana’ suena la melodía de ‘Villaviciosa Hermosa’, a la que-y meten la lletra d’una rabilada de Pandín el de Vibañu de Llanes cedida por Fé Santoveña «qu’al empar ye fía de Pandín el de Vibañu», esclaria’l músicu.

D’otra banda, ‘Sentadín en el muelle’ ye una suite instrumental vocal, daqué que sorraya’l músicu de Baxel y Corquiéu porque camienta que «ye la primer vez qu’un grupu folk fai falgo asina». Esti tema ábrese con un ad libitum de composición propia a la que-y sigue la melodía sele de ‘Dayuri’ pa dempués facer un «cambiu radical con una xiraldilla recopilada por Torner nel conceyu de Quirós». Esta última pieza ta iguada con una lletra d’Estefanía Moro sacantes l’estribillu, que respeta la lletra tradicional recoyida por Torner.

Reellaboración y composición

Con esti llanzamientu, Baxel continúa’l camín qu’abrieron en 2020: reellaboración de la tradición oral asturiana, dando a conocer temes inéditos o mui antiguos compilaos por ellos mesmos y col oxetivu de popularizalo a traviés de la música y de les histories qu’hai detrás d’estes melodíes. Una propuesta na que tamién hai sitiu pa les composiciones propies, respetando los patrones y ritmos de la música asturiana.

Dances, xiraldilles, xotes, muñeires, saltones, alboraes, valsiaos, fandangos… suenen nos temes d’esti dúu folk, que toca unos temes mui ellaboraos fechos pa sentir y baillar y nos qu’entemez rellaboración y composición propia. Too ello cola voz y bouzouki de Paul Balmori, una bayurosa combinación de flautes de Rigu Suárez y los teclaos de Richard García. Esti EP nuevu, Dayuri, ye una amuesa nueva del so bon facer.

Mercar discu de Baxel

Llista d'espera Vamos informate cuando recibamos unidaes. Por favor déxanos embaxo una dirección válida de corréu electrónicu.